Правила понашања ученика и родитења

Школски одбор основне школе "Херој Роса Трифуновић" у Александровцу је донео Правила понашања у Школи којим се уређује пона­ша­ње и међусобни односи запослених, деце, ученика, родитеља односно других законских заступника ученика и трећих лица у Школи.

ПОНАШАЊЕ УЧЕНИКА
 
Ученици су обавезни:
1) да се придржавају Правила и других општих аката Школе у просторијама Школе и школском дворишту, на другом месту на којем се изводи  образовно-вас­пит­ни рад, као и на путу између куће и Школе;
2) да се придржавају одлука органа Школе;
3) да поступају по налогу директора, помоћника директора, наставника и струч­них сарадника;
4) да се за решавање проблема у односима са другим ученицима, запосленима, родитељима или трећим лицима обраћају дежурном наставнику или одељењ­ском ста­решини, а по потреби и другим лицима запосленим у Школи;
5) да редовно похађају наставу и друге облике  образовно-васпитног рада и да уредно извршавају своје школске обавезе;
6) да не закашњавају на наставу нити на друге облике образовно-васпитног рада;
7) да савесно раде на усвајању знања, вештина и вредносних ставова пропи­са­них школских програмом;
8) да прате сопствени напредак и да извештавају о томе наставнике и родите­ље;
9) да у поступку оцењивања покажу своје стварно знање без коришћења раз­них облика преписивања и других недозвољених облика помоћи;
10) да не ометају извођење наставе и да не напуштају час или други облик образовно-васпитног рада без претходног одобрења наставника;
11) да поштују личност других ученика, наставника и осталих запослених у Шко­ли;
12) да се уљудно понашају према другим ученицима, запосленима у Школи, родитељима и трећим лицима;
13) да се пристојно одевају;
14) да благовремено правдају изостанке;
15) да чувају имовину Школе и чистоћу и естетски изглед школских просто­ри­ја и школског дворишта;
16) да се старају о очувању животне средине и да се понашају у складу с пра­ви­лима еколошке етике;
17) да се уздржавају од уношења било каквих измена у школској евиденцији;
18) да за време образовно-васпитног рада поштују забрану употребе мобилног телефона и свих других средстава којима се може ометати рад;
19) да у згради Школе нити у школском дворишту, за време обављања обра­зов­но-васпитног рада ван зграде Школе и школског дворишта, као ни на путу између куће и  Школе, не носе оружје или друга опасна средства којима се може угрозити жи­вот и тело ученика, запослених, родитеља и трећих лица или се може нанети мате­ријална штета;
20) да се уздржавају од употребе дувана, алкохола, наркотичких и сличних средстава и од подстрекавања других ученика  на такву употребу;
21) да се уздржавају од изазивања туче и учествовања у тучи;
22) да се уздржавају од изражавања националне, расне и верске  нетрпељивос­ти.

Ученици су обавезни да буду у Школи најмање пет минута пре почетка нас­таве или другог облика образовно-васпитног рада.

Пет минута пре почетка наставе, на звук првог звона, ученици су обавезни да, раз­врстани по одељењима, буду спремни за улазак у Школу у складу с налогом дежур­ног наставника.
За време хладног и/или кишовитог времена, ученици се, у складу са одлуком дежурног наставника, за одлазак на наставу припремају у улазном  холу.

На знак дежурног наставника, ученици у реду и миру крећу према  својим учи­о­ницама.
У време оглашавања другог звона, односно звона за почетак часа, ученици тре­ба да буду у својим учионицама и да мирно чекају долазак наставника.
Уколико је реч о учионицама које откључава наставник, ученици у реду и миру чекају наставника испред учионице.

Ученици који су закаснили на час не смеју се задржавати у холовима, ход­ни­цима и другим просторијама Школе, него у пратњи дежурног ученика одлазе да при­сус­твују часу.

По завршетку школских обавеза, ученици у реду и миру излазе из Школе.

Редар је обавезан да буде у учионици најмање 20 минута пре почетка наставе.
Одељењски старешина сваке недеље одређује по  два редара.
Редар:
1) проветрава учионицу пре почетка наставе и за време великог одмора и обав­ља друге радње са циљем да се учионица припреми за наставу;
2) извештава  наставника о одсутним ученицима;
3) чува личне предмете, књиге и прибор ученика;
4) пријављује наставнику сваки нестанак или оштећење имовине Школе, уче­ни­ка или запослених лица;
5) обавештава наставника о променама које могу утицати на безбедност уче­ни­ка и/или других лиц.

Дежурни ученик обавезан је да на месту дежурства буде најмање 30 минута пре почетка наставе у смени.
Дежурство се обавља у улазном холу Школе, у првој смени од 07:30 до 14:00 часова.
Ученици су ослобођени од наставе за дан на који обављају дежурство.
Дежурство обавља дежурни ученик VI,
VII или VIII разреда које на предлог одељењских старешина одређује директор.
Дежурни ученик:
1) евидентира родитеље ученика и трећа лица која улазе у Школу, уписивањем њихових личних података и циља  доласка;
2) ученике који су закаснили на наставу прати до учионице;
3) звони за улазак у Школу, као и за почетак и крај часа;
4) уочава све промене које могу довести до нарушавања реда и безбедности у Шко­ли и о њима без одлагања обавештава дежурног наставника, директора, помоћни­ка директора или секретара Школе;
5) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, помоћником ди­рек­тора, дежурним наставником и другим лицима запосленим у Школи.
За дежурног ученика не може бити предложен ученик који има једну или више недовољних оцена и/или смањену оцену  из владања.
 
 
ПОНАШАЊЕ РОДИТЕЉА И ТРЕЋИХ ЛИЦА
 
Родитељи и трећа лица (у даљем тексту: остала ли­ца) обавезни су да поштују Правила и друге опште акте Школе.

Остала лица обавезна су да се приликом уласка у школску зграду јаве дежур­ном ученику, ради евидентирања.

Остала лица обавезна су да се према ученицима, запосленима и другим лици­ма која се затекну у школској згради или школском дворишту понашају уљудно.
 
Родитељи, поред обавеза које су заједничке за сва остала лица, имају и следеће обавезе:
1) да благовремено обавештавају Школу о спречености свог детета да присуствује настави и да правдају изостанке свог детета;
2) да на позив органа Школе, педагога, психолога или наставника дођу у Школу;
3) да редовно измирују новчана дуговања према Школи;
4) да редовно долазе на родитељске састанке и да се интересују за учење и вла­дање свог детета;
5) да учествују у раду органа Школе чији су чланови.